Sezónní údržba

Mluvme o sezónní údržbě vozu – hlavním úkolem je připravit vozidlo na provozní podmínky v chladné nebo teplé sezóně. Při nástupu studených kouzel musí být pneumatiky nahrazeny pneumatikami, které jsou vhodné pro použití v náročnějších povětrnostních podmínkách, a tělo vozu je ošetřeno protikorozními prostředky, stejně jako řada dalších událostí, které budou popsány níže. Sezónní technika. údržba jakéhokoli automobilu by se měla provádět dvakrát ročně.

Během sezónní údržby zkontrolují  chladicí systém vozidla a zkontrolují jeho netěsnost, je-li to nutné, ochlazuje chladicí systém. Při přípravě na zimu je třeba zkontrolovat stav spouštěcího ohřívače, stále je třeba měnit olej, na zimu vylijte víc tekutiny a pro teplou sezónu zvolte viskózní. majitelé automobilů vypnou olejový chladič.

Těsnost chladicího systému  lze kontrolovat pouze jeho zkoumáním. Všechny hadice systému musí být pevně připojeny. Povrch by neměl mít puchýře, trhliny a exfoliované. Stav klapky ventilu chladiče je možné zkontrolovat kliknutím na ně prstem.

Pokud se ukázalo, že když byla do chladicí kapaliny přidána voda, doporučuje se ji vyměnit, ale můžete přidat koncentrát tak, aby chladicí systém přežil zimu bez bolesti, měl by být roztok požadované hustoty. V případě, že plánujete umístit auto do zimy v nevytápěné místnosti, musíte vždy vypustit vodu ze systému.

K tomu, aby se před jarem nezměnily drobné projevy koroze do obrovských děr, musí být vysušeny s vysoušečem vlasů a „zachovány“ s antikorozním činidlem. K ochraně klimatizačního zařízení před škodlivými účinky solných roztoků použijte jakýkoli kryt nebo přepážku apod. Aby nedošlo k problémům se spuštěním motoru v mrazivých dnech, musíte provést několik povinných postupů:

výměna svíček , mohou být samozřejmě vyčištěny, ale nejsou tak drahé, že je ušetříte, můžete ušetřit, vaše podnikání, ale v -30? váš názor se dramaticky změní;

pokud je v zásobníku ostřikovač vody, musí být nahrazena nemrznoucí vodou;

uspořádání krytu vzduchového filtru, jeho poloha by měla odpovídat době provozu;

nezapomeňte proplachovat injektor (nebo karburátor);

Aby vaše nabíjecí baterie mohla trvat co nejdéle, musí být chráněna před vlivem poklesu teploty, baterie by měla být zahřátá.

Je také nutné provést řadu přípravných prací na napájecím systému karburátorových motorů, tato řada zahrnuje:

splachování palivových nádrží , odstranění zimních (letních) druhů benzinu ze systému;

demontáž, čištění a  kontrolu palivového čerpadla ;

zkontrolujte těsnost systému.

Během přípravy elektrických zařízení nezapomeňte zkontrolovat stav a  dobré vodiče , hustotu elektrolytu v akumulátoru (pokud je hustota nízká, baterie zmrazí v noci v chladném prostředí a brzy vás ochladí), nezapomeňte zkontrolovat, zda zařízení fungují.

Zvláštní čas by měl být věnován přípravě brzdového systému. Celý přípravek má kontrolovat zdravotní stav systému,  těsnost potrubí  a kontrolu  stavu brzdových destiček a kotoučů.

Všechny práce, na kterých se  připravuje auto, musí být provedeny velmi pečlivě, nic není třeba zanedbat, stejně jako ušetřit hodně, protože váš život někdy závisí na tom, jak jste připravili auto, v situacích, kdy vše závisí na autě.

A tak, abychom to shrnuli, závěr se bezprostředně naznačuje,  sezónní údržba  je nezbytně nutná pro auto, nemusíte dělat všechno ve službě, jak jste již pochopili, existují základní postupy, které dokonce novice mohou snadno vyrobit, ale některé postupy je třeba ještě provést ve službě.